Λόγω της πανδημίας του κορωναϊού το ιατρείο αυτό το διάστημα λειτουργεί μόνο για επείγοντα περιστατικά. Η γραμματεία λειτουργεί κανονικά τις ώρες του ιατρείου καθώς επίσης εκτός των ωρών αυτού. Πέραν τούτου για τα επείγοντα περιστατικά προσφέρονται υπηρεσίες τηλεϊατρικής» Για οτιδήποτε είμαι στην διάθεσή σας.

Πρόληψη Καρκίνου Μαστού

Εικόνα πρόληψης καρκίνου μαστού 1
Εικόνα πρόληψης καρκίνου μαστού 2
Εικόνα πρόληψης καρκίνου μαστού 3
Εικόνα πρόληψης καρκίνου μαστού 4

Οι γυναίκες συχνά πιστεύουν υποσυνείδητα ότι η μαστογραφία, ο υπέρηχος και η μαστολογική εξέταση αποτελούν πρόληψη για τον καρκίνο του μαστού. Μάλιστα υποσυνείδητα πολλές γυναίκες αισθάνονται ότι αν τα κάνουν όλα αυτά θα προλάβουν τη νόσο. Η αλήθεια απέχει πάρα πολύ από αυτό. Ο έλεγχος αυτός δεν αποτελεί πρόληψη. Είναι προσυμπτωματικός έλεγχος. Φυσικά και δεν εμποδίζει τον καρκίνο να εμφανιστεί. Μάς δίνει όμως τη δυνατότητα να τον «πιάσουμε» μικρό ώστε να έχει πολύ καλύτερη πρόγνωση, πιθανότατα και ίαση. Επίσης, με τις νέες απεικονιστικές τεχνικές μπορούμε στο 35% των περιπτώσεων να βρούμε τον καρκίνο σε ένα προστάδιο (μη διηθητικό) ή να ανιχνεύσουμε βαριές ατυπίες. Στις περιπτώσεις αυτές ο απεικονιστικός έλεγχος και η μαστολογική εξέταση όντως αποτελούν πρόληψη.

Η πραγματική πάντως πρόληψη συνίσταται στο να μην νοσήσουμε από καρκίνο του μαστού. Τι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε την πιθανότητα να πάθουμε καρκίνο;

  • Να κοιμόμαστε επαρκώς και όχι πολύ αργά
  • Να διατηρούμε καλό σωματικό βάρος
  • Να μην κάνουμε καθιστική ζωή και να περπατάμε καθημερινά
  • Να κάνουμε αεροβική άσκηση πιο έντονη τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα
  • Να προσέχουμε τι τρώμε. Να αποφεύγουμε τις επεξεργασμένες τροφές, τα βλαβερά λιπαρά, τα συντηρητικά, τα αλλαντικά, τα πολλά ζωικά λίπη
  • Να καταναλώνουμε όσο γίνεται οργανικά τρόφιμα, κυρίως δε σαλάτες και λαχανικά
  • Να αποφεύγουμε τα πολλά γλυκά και τις τροφές χωρίς θρεπτικές ουσίες
  • Να προσέχουμε τι καλλυντικά, απορρυπαντικά και καθαριστικά χρησιμοποιούμε
  • Να αποφεύγουμε το χρόνιο στρες και την υπερκόπωση
  • Να έχουμε επάρκεια βιταμίνης D

Και να προσθέσω κάτι ακόμη: Οι καλές συνήθειες, το να κάνουμε πράγματα δημιουργικά και πράγματα που μάς αρέσουν, ο ταιριαστός κοινωνικός περίγυρος και η μείωση των εντάσεων στη ζωή μας οδηγούν φυσικά σε καλύτερη ποιότητα ζωής και μείωση του άγχους.